úterý 6. srpna 2013

Úryvkové úterý (21)


Meme pořádané mnou. Bližší informace k němu naleznete zde.

Kniha: Město čarodějů
Série a číslo dílu: Erilian 1
Autor: Tereza Janišová
V překladu vydáno: 2010/11
Nakladatelství: XYZ

Když obřad skončil, vyhrnuli se všichni ven na prostorné univerzitní nádvoří. Venku bylo krásně, všude stály hloučky studentů, jejich rodičů a profesorů. Všichni se spolu bavili, smáli se a já si připadala jako ve snu.
„Kiaro, haló!“ Jinxie mi luskla prsty před nosem, když jsem se najednou zastavila a rozhlížela se kolem sebe. „Zase ses zasnila.“
„Jinxie, tady je to tak báječné.“
„To teda jo, ale počkej, jak budeme mluvit na konci prvního semestru. Jdu najít umývárnu.“
Šla jsem taky. Stály jsme vedle sebe před zrcadlem. Jinxie, moje nejlepší kamarádka, dlouhovlasá blondýna se skřítkovským obličejíkem, a já s mými tmavě zrzavými kudrnami okolo celé hlavy. Když jsme vyšly z umývárny a namířily si to přes nádvoří k hlavní bráně, uviděly jsme hlouček starších studentů, kteří na nás zamávali a naznačovali, abychom šly k nim.
„Co asi chtějí?“ ptala se Jinxie.
„Tak to hned zjistíme,“ odpověděla jsem jí. „Co si přejete, pánové?“ zeptala jsem se, jak nejsuverénněji jsem dokázala.
„Viděli jsme vás na přijímací ceremonii,“ řekl světlovlasý dlouhán.
„Ono to ani moc nešlo nás nevidět,“ opáčila Jinxie. „Přijímací ceremonie není příliš soukromá záležitost.“
„Nechtěly byste dneska večer přijít do hospody U Malého mostu?“ zeptal se dlouhán a usmál se. „Já a většina lidí ze třetího ročníku tam vždycky první den školy chodíme, abychom se napili na šťastný nový školní rok. Co vy na to, holky? A vezměte na vědomí, že prváky většinou nezveme,“ dodal dlouhán a my se na sebe s Jinxie podívaly.
„Vtom případě se s tím zvaním prváků nemusíte obtěžovat ani tentokrát,“ řekla jsem a obě jsme sebevědomě odešly.
„Půjdeme tam, viď?“ zeptala se Jinxie, když jsme vyšly hlavní bránou z Univerzity ven.
„No jasně že jo,“ řekla jsem a ušklíbla se. „Ale nemohly jsme přece vypadat, že jim to tak vděčně spolkneme.“

Žádné komentáře:

Okomentovat