úterý 30. července 2013

Zahrada nesmrtelnosti 1 - Past

Meme pořádané mnout. Více informací zde.

Tak tentokrát od mé maličkosti.

Lauren DeStefano - Zahrada nesmrtelnosti 1 - Past

Anotace:
Co kdybyste se dozvěděli, kdy – na den přesně – zemřete?

Díky moderní vědě se každá lidská bytost stává tikající časovanou genetickou bombou. Bezohledné manipulace s genetickými informacemi způsobí, že muži se dožívají pouze dvaceti pěti let a ženy dokonce jen dvaceti. V této bezútěšné době jsou mladé dívky unášeny a nuceny žít v polygamním manželství, aby odvrátily hrozbu, že lidstvo vymře.
Tento osud čeká i šestnáctiletou Rhine Elleryovou. Je unesena, aby se stala jednou z vyvolených nevěst a vstupuje do světa bohatství a privilegií. Přestože její manžel Linden k ní chová opravdové city, jediným cílem Rhine je útěk – chce najít svého bratra-dvojče a vrátit se domů. Ale Rhine se musí vypořádat s více problémy, než jak znovu získat svobodu. Lindenův excentrický otec je odhodlán najít protilátku na genetický virus, díky kterému mu hrozí ztráta syna, i když to znamená jít přes mrtvoly, aby prověřil své experimenty…


Na tuhle knihu jsem se hrozně dlouho těšila. Na goodreads zahraniční i čeští blogeři, kteří čtou v angličtině, knihu vychvalovali. Anotace zní také velmi slibně a hodně také zaujme krásná obálka. No to je asi tak všechno.
Děj v knize je spíš takové Perpetuum Mobile. Je to jakoby se furt opakoval jeden den, stejné myšlenky, stejné scény. "Mám ho pustit večer do pokoje nebo nemám? Co když se mnou bude chtít spát? Jak odsud uteču?" Furt jenom uvažování, jestli má něco udělat nebo nemá. SPOILER: samotný útěk je na cca 2-3 stránkách. A to je jediná akce v celé knize.
Ono ani není moc co kritizovat, když se v té knize ani nic neděje. Což je k zbláznění. Popravdě nechápu, komu se na tom co líbí, ale vzhledem k tomu, že vydali i 2. díl, tak někomu asi něco jo.
Kolegyně v práci musela přečíst i ten druhý díl...a prej to to úplně to samý! Štěstí, že jsem to nemusela číst já.

1 komentář:

  1. Tak tenhle názor mě celkem děsí vzhledem k tomu, že mám oba díly doma :-). Zatím jsem neměla čas je přečíst, ale celkem jsem se na ně těšila, protože jsem viděla pozitivní hodnocení. Já ale nesnáším knihy bez akce, takže jestli je to opravdu tak... no potěš koště. Ale co už, prodat je můžu vždycky, že?

    OdpovědětVymazat