pondělí 29. července 2013

Vlci z Aljašky

Meme pořádané mnou. Více informací naleznete zde.

První příspěvek do tohoto meme je od Dady, tímto jí moc děkuji za zapojení.


Katarína Revická - Vlci z Aljašky (vyšlo pouze ve slovenštině)
Anotácia:
Volám sa Alex Tomasová a vždy som bola decko, ktoré nikto nechcel. Vlastní rodičia ma odkopli ako psa a v domove si ma prehadzovali ako horúci zemiak z pahreby. Neskôr sa našla rodina, ktorá si ma nechala. Nenávidela som ich za to, lebo mi nerozumeli. Život sa mi zdal mizerný. Iba v škole sa mi darilo. Bola som kráľovná - tá, ktorej sa všetci báli odporovať.
Všetko zmenil neplánovaný rodinný výlet na Aljašku, kde som spoznala záhadné dvojčatá - anjela menom Kris a jeho brata Sama. Nikdy som ich nemala stretnúť. Boli mojou skazou. No práve tam - na konci sveta - som zistila, kto v skutočnosti som a čo všetko dokážem. Prezradila mi to šamanka z miestneho kmeňa. A tak som sa ocitla vo vojne, ktorá trvala už tisícky rokov.
Medzitým som prežila veľkú lásku, vášeň, ale aj hnev a sklamanie. Teraz ma čaká obrovská výzva. Prekliatie aljašských vlkov sa vzťahuje aj na mňa, a preto musím odvážne čeliť svojmu osudu.

Po tejto anotácii som teda čakala úžasnú knihu, možno som sa aj bála či autorka niečo neodkopíruje zo série Vlci z Mercy Falls - zbytočne. Ako som si prečítala z rozhovoru uverejnenom na internete, autorke sa o príbehu snívalo. Hops, jednu Meyerovú tu už máme. Tu prirovnanie aj skončilo:-) Ibaže autorke sa okrem toho že o nich snívalo, tak aj okukala dosť veľa z Twiligtu, ibaže teraz pozmenila trochu dej - baba sa zaľúbi-nezaľúbi okrem iných chlapov aj do vlka, pridala dvoch bratov (a lá Upírske denníky) z ktorých je jeden dobrý a druhý zlý, pridala nerozhodnosť pre ktorého sa rozhodnúť (len na krátku dobu chvalabohu, jednu Elenu už tu máme), potom si akože vybrala niekoho úplne iného (okrem toho že spáva so svojím chlapcom, potom s nejakým učiteľom ktorého zavraždí jeden z bratov,potom z ďalším - musím porozmýšľať v ktorej upírskej knihe bola hlavná hrdinka štetka!), medzitým obidvoch sama zavraždí a keď to konečne vyzerá na happy-end, tak nie, ona sa rozhodne umrieť, lebo vysnívaný učiteľ medzi mŕtvymi jej je "životná láska". Inými slovami - všetky mladé baby, ktoré ste buchnuté do svojich učiteľov, respektíve ak náhodou aj s nimi spávate (ešte lepšie), nezabudnite si vziať život (spolu samozrejme), lebo tento svet vás nepochopí a bude proti vám (kdežto na druhom svete budete šukať v raji ostošesť). Väčšiu blbosť som teda poslednú dobu nečítala. Redaktor, ktorý sa pod toto podpísal a dal to vydať by sa mal hanbiť ako pes a zakopať sa minimálne dvadsať metrov pod zem!
Odhliadnuc od pravopisných a iných chýb slovosledu - kontroloval, redigoval to vôbec niekto??, cez absolútne skákanie deja hore dole (niekedy som si musela prečítať aj dve strany dozadu aby som bola v "obraze" či som o niečo neprišla), cez úplne nelogické dianie, činy postáv, bez hlavného hrdinu (ani neviem ktorý z tých chlapov ním akože mal byť), cez arogantnú a bezočivú a hlavne sprostú hlavnú hrdinku (mali ju zastreliť po 10 strane a ja by som sa nemusela trápiť čítaním), to nebolo čítanie, to bola 3.svetová vojna!!!
Ak od tejto autorky ešte niečo vyjde, budem kníhkupectvá obchádzať minimálne na sto metrov (a chválabohu že pracujem v knižnici a knihu som mala požičanú, lebo keby som ju kúpila, tak ju pôjdem obúchať o hlavu tomu, kto to dovolil vydať).

7 komentářů:

  1. Panebože, co to je :-)... tak to můžu být ráda, že to u nás nevyšlo :-D.... jinak skvělá recenze. Díky moc. Veronika

    OdpovědětVymazat
  2. :D tak to bolo "inferno" ako sa patrí... ďakujem a teším sa na ďalšie príspevky
    erika

    OdpovědětVymazat
  3. umřela jsem smíchy :D tohle byla nejlépe podaná kritika, jakou jsem kdy četla :D
    po přečtení anotace se člověku opravdu může zdát že je to skvělá kniha, ale ten děj...:D jsem ráda, že jsem na ni ještě nenarazila :D...moc díky za názor :)

    OdpovědětVymazat
  4. super recenze :-D a díky moc, protože anotace mě zaujala a teď jsem ráda, že si mě ušetřila takovej brak číst, mlátila bych u toho pak hlavou do zdi, nad takovou stupiditou na entou :-D a nechápu, že to někdo vůbec vydal, takže ještě jednou moc děkuju za recenzi a těšim se na další :-D Pája

    OdpovědětVymazat
  5. Ďakujem kočky, kniha mi zdvihla tlak na 220, tak to muselo ísť von :-))) Dada

    OdpovědětVymazat
  6. Ja som si už pár negatívnych recenzii na túto knihu prečítala a preto by som si ju ešte viac chcela prečítať :D Som na ňu zvedavá :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to taky číst nebudu

    OdpovědětVymazat