středa 10. července 2013

17. kapitola

Stará farma stojí sama v poli. Zavřela jsem oči a nechala vítr houpat stromem a mnou. Bála jsem se, jestli ho ještě někdy uvidím a teď jsem tu. Nic na poli se nehýbe, dveře stodoly se houpou ve větru. Vše se hýbá synchronizovaně s větrem.
Slezla jsem dolů a vzala svůj luk.
S Willem jsme se plížili polem první. Slyšela jsem zbytek, když vstoupili do pole. Bezpochyby je to Jake se svou neschopností dělat cokoliv tiše.
Připlížili jsme se k farmě a čekali v seně.
Will mi dal signál, že se půjde podívat. Zavrtěla jsem hlavou a vyplížila se z pole. Měla jsem luk. Zabíjím tišeji než on.

Můj šíp už je připravený. Chodidla poprvé vypadal praskavý zvuk na štěrku, když začalo mé srdce rychle bít.
Neotáčela jsem se. Věděla jsem, že mi Will kryje záda. Je to dobrý pocit. Sklonila jsem luk a šíp vložila zpět. Tasila jsem svůj lovecký nůž.
Pot mi stékal po tváři. Léto začalo. Každý rok přicházelo dříve.
Nejdřív jsem se podívala do stodoly. Slyšela jsem kroky, ale věděla jsem, že je to Will. Šel za mnou, sledoval druhou stranu. Anna je vedle nás v lese. Doufám, že nechala Jakea a Sáru v poli.
Stodola je prázdná. Zvedla jsem víko bunkru a byla nadšená, když jsem našla své věci uvnitř.
„Vyčistíme dům.“
Podívala jsem se na Annu, když šla za ním do stodoly. „Nezapomeňte na sklep.“ Kývla. Vzala jsem si svou loveckou pušku se zaměřovačem a hodila jsem jí to. Zářivě se usmála, když ji uviděla.
Will se zamračil. „To je pro ni příliš palebné síly.“ Je tak vážný.
Zvedla jsem obočí. „S tímhle mi zachránila život. Je pravděpodobně lepší střelec s tímhle než ty.“
Odfrkl si. Stiskla mu paži, ale vypadalo to nuceně. Viděla jsem, že už s ním není tak hravá nebo přátelská. Viděla ty změny v něm. Aspoň se nyní nutí do škádlení s ním.
Sundala jsem si boty a přejela si přes chodidla. Vytáhla jsem nějaké ponožky, které jsem tu skladovala, a boty, které jsem vždy skladovala zde. Má chodidla vzdychla úlevou, když jsem zavázala tkaničky. Okamžitě jsem se cítila lépe.
Vzala jsem několik zapečetěných sáčků sušeného masa a nějaké láhve s vodou.
Jake a Sarah stáli v obilném poli. Viděla jsem jejich tváře.
Zamávala jsem na něj, ať přijdou.
Jsem šťastná. Přála bych si, abych tu mohla žít. Viděla jsem nás řídit tuto farmu.
Neslyšela jsem to, dokud nebylo příliš pozdě. Sarah a Jake přicházeli přes štěrk upovídaní jako sojky.
Střelba se ozvala přes klidné nebe.
Viděla jsem vyletět prach z místa před Jakem a Sarou.
Uslyšela jsem výkřik. „BĚŽTE!“ Mé paže mávaly. Sušené maso mi vypadlo z rukou a lahve s vodou se rozkutálely po štěrku. Měla jsem natažený šíp a běžela jsem k místu, kde se krčili.
Jake ji zvedl a sprintovali ke straně domu. Viděla jsem záblesk zaměřovače a vypustila šíp tím směrem. Měla jsem už další natažený a prohledávala jsem pole.
Nic jsem neviděla, ale rána zazněla znovu a prašné místo se objevilo napravo. Vběhla jsem do pole. Přikrčila jsem se a běžela jsem s připraveným šípem. Tmavý obrys se objevil v poli a skočil na mě zprava. Jsem obklíčena.
Luk mi upadl, ale měla jsem svůj lovecký nůž. Bodala jsem, ale osoba mě strhla k zemi rychleji, než jsem mohla něco udělat. Jeho ruce mi držely zápěstí. Viděla jsem jeho úsměv, když mě dostal k zemi.
Přišpendlil mi ruce k zemi a já vykřikla. „Proč?“
Zasmál se. „Věděl jsem, že budeš mít místa jako tato. Věděl jsem, že tě připravil.“
Serge mě přišpendlil, jeho váha mě držela u země. Snažila jsem se ho kopnout, ale je příliš široký mezi mýma nohama, abych ho dobře kopla.
„Docela jsi zkrásněla, Emmo Ray.“
Přikrčila jsem se. „Seru na tebe.“
Přitiskl se ke mně. „Myslím, že to se dá zajistit.“ Zapískal. Slyšela jsem zapískání tam, kde byli ostatní lidé v poli. Znělo to, jako když pole šustí na sedmi místech.
„Ačkoliv jsem si nikdy nepředstavoval, že budeš rebel. Když jsem tě uviděl mířit sem, byl jsem docela překvapen. Tvůj otec by byl pyšný na ženu, ve kterou jsi vyrostla.“ V jeho očích byl lstivý pohled. Olízl si rozpraskané rty. Mlčela jsem.
Očekávala jsem několik výsledků. Will bude bojovat a pravděpodobně zabije tři. Anna dostane alespoň dva a Jake se nechá zabít. Ostatní nás chytí a Will zemře při pokusech je zastavit.
Co jsem nečekala, že se stalo, když se ke mně Serge sklonil. Jeho horký dech byl palec od mé tváře, když ho tmavý stín odkulil ze mě. Viděla jsem srst a tesáky. Křičel, ale obrovská čelist mu rozervala hrdlo.
Natáhla jsem se po srsti. Leo na mě zavrčel. Huboval mi. Věděla jsem, že ano. Sklonila jsem k němu hlavu. Odfrkl si a zavrtěl hlavou. Krev mu kapala z tlamy.
Slyšela jsem střelbu a věděla jsem, že boj začal.
Zvedla jsem luk ze země a rychle natáhla šíp. Mé ruce se třásly. Uklidnila jsem svou paži a pustila šíp, který zasáhl muže s červenými vlasy do krku. Byl to ten muž, kterému jsem zlomila nos.
Natáhla jsem další šíp. Slzy mi stékaly po tvářích. Zasáhla jsem tmavovlasého muže, který držel Saru pod krkem a mířil zbraní na Jakea. Můj šíp mu projel spánkem.
Anna střelila dva muže a Will na zemi bojoval s tím, co jsme myslela, že byl poslední z nich. Neviděla jsem pohyb. Slyšela jsem vzlyky v mé hrudi, ale nemohla jsem je zastavit. Bylo to jako by mé tělo potřebovalo úlevu a jakkoli se mi to líbilo nebo ne, chystala jsem se plakat. Podívala jsem se na Lea a klekla jsem si. Nevrhl se na mě jako normálně. Cítil ten rozdíl. Pomalu přišel. Přitulil se a obalil mě svým teplem. Plakala jsem na něj. Jeho hustá tmavá srst pohlcovala mé slzy. Cítil tu změnu ve mně. Věděla jsem, že ano.
Cítila jsem tu jeho také. Opustila jsem ho na moc dlouho a on mě přišel najít. Je hubenější, než si pamatuju, že býval. Jak dlouho čekal v poli, než přijdu? Chvíli trvalo, než mě napadly všechny věci, které se mohly stát. Nebojovala jsem se špatnými myšlenkami. Nechala jsem je mnou projít a vyjít na druhé straně.
„Jakeu, to je Leo.“ Anna běžela ke mně.
Její kroky na štěrku mě vyděsily. Ne protože někdo běžel ke mně, ale protože dělala zvuk na místě, které bylo vždy tiché. Ticho bylo pryč. Bála jsem se staré farmy.
„Zatraceně, Emmo. To bylo nechutný. Jeho mozek vystřelil druhou stranou. Sarah zvrací.“ Řekl Jake a vydával dávící zvuk.
Smála jsem se. Byl to jemný a pravděpodobně ani ne skutečný smích, ale něco jsem potřebovala. Přítel mého otce se chystal trhat mé oblečení a trhat mě způsobem, jakým to udělal stovkám dalších dívek. Svět je nyní vzhůru nohama. Není v něm dobro, kromě lidí, se kterými jsem.
V hlavě jsem slyšela hlas svého otce. „Přežití znamená držet se od všech ostatních. Jsme to jen já a ty, Em. Jsme to my a oni.“
Ale kruh objetí rostl a nebyla jsem to jen já a on. Cítila jsem Annu přidat se k Jakeovi. Pak Sáru, které byla příliš nervózní z vlka a objala jen mě. Will se vznášel nad námi.
„Jsi smrtelný střelec, Anno. Zasloužíš si tu pušku.“
Podívala se na něj a usmála se. „Někdo musí udržet Jakea naživu.“
Jake se zasmál. Will se usmíval, ale viděla jsem bolest z toho komentáře v jeho tváři. Nemyslela to tak, jak to pochopil.
Leo se posadil se zavřenýma očima a jeho tlama se stočila do jeho vlčího úsměvu. Miloval mazlení a drbání ode mě a Anny.
„Taky jsi mi chyběl. Hodně jsi mi chyběl. Kde je Meg?“
Otevřel oči. Zakňučel. Vzdychla jsem. „Bože, je pryč?“
Přitulil se ke mně.
„Mluvíš s vlkem?“
Zasmála jsem se Sařinu zmatenému výrazu. „Ne, mluvím se Leem. Nemluví jako ostatní vlci. Mluví jako já.“
Přidržela jsem jeho obrovskou hlavu a podívala se do jeho žlutých očí. „Kámo, je Meg pryč?“
Olízl si tlamu a zakňučel. Cítila jsem se zle. Je nervózní. Něco není dobře. Podívala jsem se na Willa. „Byl tábor napaden?“
Vypadal, že možná řekne ne, ale zastavil se a kývnul. „Jednou. Před dlouhou dobou. Ne tenhle tábor, ale jiný. Proč, tohle říká?“
Zavrtěla jsem hlavou. „Je nervózní a já ho nechala s Meg. Nechal tam jídlo a postel a šel mě najít. Vypadá divně. Zhubnul. Lovil pro sebe. Zhubne, když loví sám. Někdy, když jsem byla v jednom z domů, zůstával v okolních lesech a lovil. Vždycky zhubnul.“
Will se podíval ke kopci. „Musíme se tam teda dostat.“
Chtěla jsem tu přes noc zůstat, ale díky mrtvým roztroušeným po dvoře, jsem to přehodnotila.
„Anno, zavři bunkr a Jakeu zavři dům. Dám Leovi nějakou vodu a doplním lahve vodou.“
Will se usmál. „Já budu hlídat a Sarah mi může pomoct.“
Usmála se na něj. Měla ho hodně ráda. Zajímalo mě, jestli k němu cítí to samé, co já.
Soustředila jsem se na jeho modré oči na vteřinu, a pak jsem se donutila zvednout.
Pohladila jsem Lea po srsti, když jsme šli k velké studni. Zvedla jsem západku a pak jsem pumpovala rukojetí. Vždy jsem nechala první vodu dopadnout a rozlít se po zemi. Leo věděl, že ji nemá pít.
Trpělivě čekal. Zvedla jsem hrnec, který jsem nechala ležet u studny, ze svého úkrytu. Vypláchla jsem ji a naplnila ji studenou vodou, poté co jsem patnáctkrát odpumpovala vodu. Leo ji rychle hltal. Vzhlédl, když byl mělký hrnec prázdný. Naplnila jsem ho třikrát, než se zdálo, že už ho nezajímá.
Naplnila jsem lahve ve svém batohu. Vypila jsem celou jednu lahev čerstvé vody a pak doplnila. Anna přišla a vypila další a nechala mě ji také doplnit. Jake se přidal k Willovi a Sáře. Jeho kulhání bylo stále výrazné. Zajímalo mě, jestli se to někdy zlepší.
Opustili jsme farmu směrem, ze kterého mi bylo divně. Šli jsme a mluvili a svačili sušené maso, které jsem uložila, když jsme naposledy dávala své zásoby do skříňky.
Leo nevypadal, že by mu chutnaly. Je neklidný.
Bála jsem se o Meg. Prošli jsme kolem setkávacího stromu. Viděla jsem, že tu Leo spal. Tráva a větve kolem jsou ve tvaru jednoho z jeho pelechů.
Otočili jsme opačným směrem, než je má chata a mé srdce zaškubalo. Chtěla jsem jít domů. Leo tu stál pár vteřin a kňučel.
„Pojď, chlapče.“
Chvíli klusal vedle mě a udržovat přesně stejné tempo jako já. Brzo se uvolnil a začal věřit, že nikam nepůjdu a odběhl napřed. Byl dokonalý průzkumník. Byl tichý a přesný.
Šli jsme přes kopec bez mluvení. Podívala jsem se zle na Jakea pokaždé, když se začal bavit se Sárou. Nechá nás zabít. Jednou.
Vzhlédla jsem, jestli jsme dost blízko k táboru, abych viděla průzkumníky na stromech. Will zamával na jednoho, který zakřičel dolů. „Kruci, podívejte, co nám ta kočka dotáhla.“
Will zamával a zasmál se. „Vlastně, co ten vlk přitáhl.“ Podíval se zpět na mě.
Leo vycenil zuby na Willa. Pohladila jsem ho hlavě.
Tábor byl rušný stejně jako když jsme odcházeli.
Mary k nám přiběhla a já uslyšela kňučení blonďatého spratka.
„Vlčku!“
Leo se stočil kolem mě. To malé monstrum přišlo téměř až k nám. Než jsem měla možnost, Anna ho chytla za malou ruku. „Ten vlk se tě chystá kousnout. Trénovali jsme ho, aby kousal malé děti.“
Otočila se a usmála se na Lea, který se usmál na ni. Malé monstrum křičelo a běželo pryč.
Anna se na mě podívala. Varovala jsem jí ohledně toho malého monstra.
Zasmála jsem se. Mary se na mě zle podívala. Zasmála jsem se ještě víc.
„Nechtěl mu ublížit.“ Její hlas byl tichý a uražený.
Běžel k ní a objal ji. Předstíral pláč a lísal se k ní. Podíval se zpět na nás a udělal své představení ještě hlasitější. Protočila jsem oči. „Mary, tohle je Sarah.“
Will mě přerušil. „A tohle je má sestra Anna a bratr Jake.“ Mary se usmála na Jakea.
Jake se začervenal. Bylo to legrační. Políbila mě a teď zírá na kluka, kterého mám hodně ráda. Cítila jsem se naštvaná. Nevím proč. Mary není má přítelkyně a Jake není můj přítel, ale myšlenka jich dvou spolu mě bolela.
Přešla kolem a políbila Willa na tvář. „Vítej doma a vítám i zbytek z vás.“
OK, mám dost. Šla jsem pryč a zamířila ke stanu.
Leo byl přilepený ke mně. Pořád se díval na toho parchanta v Maryině náručí.
Podívala jsem dolů na něj. „Já vím, kámo. Nenechám ho, aby ti ublížil.“
Nás stan byl menší, než jsem si pamatovala. Otevřela jsem plachtu a okamžitě mi horko vstoupilo do tváří. Meg byla v objetí chlapa, kterému jsem hádala něco kolem třicítky. Nečekala jsem na vysvětlování nebo představování. Meginy oči se na mě podívaly a začala křičet, ale nemohla jsem zastavit svou hybnost. Skočila jsem do stanu a odtrhla jsem ho od ní. Škrtila jsem ho na zemi a ona mi plakala na paži. Leo skočil do stanu a vrčel. Sliny mu kapaly na mužův obličej.
Jeho ruce se zvedly do vzduchu. Snažil se něco říct, ale držela jsem ho kolem mrku celou svou silou.
„Emmo, sladká matko všeho svatého, přestaň se snažit ho zabít. Je to můj přítel. Ericu, zlato, tohle je Emma. Emmo. EMMO!“
Ignorovala jsem ji a praštila jsem jeho hlavou do měkkých pohodlných polštářů. Přála jsem si, aby to byl kámen.
Leo se naklonil blíž. Pochopila jsem jeho nervozitu. Věděl, že tenhle perverzák využívá Meg. Pravděpodobně ho vykopla z tohoto stanu. Chtělo se mi zvracet, když jsem přemýšlela, jak jí tenhle kretén ubližuje.
„EMMO!“ Naštvaný mužský hlas naplnil stan.
Cítila jsem paže, jak mě chytily. Silné ruce mě z něj zvedaly, ale já kopala. Mé boty dopadaly na jeho tvář. Slyšela jsem křupnutí. Krev mu tekla z tváře. Jeho ruce vyletěly, aby si chránil obličej, ale ještě párkrát jsem ho kopla, než jsem byla odtažena z mužova těla.
Meg mě fackovala. „DOST, EMMO! DOST!“
Zavrčela jsem. „Je to starší muž, Meg. Využívá tě.“
Mary byla přede mnou. Hladila mě po tvářích. „Emmo, Meg už bylo šestnáct. Má povoleno vybrat si milence v šestnácti.“
Kopla jsem Meg do stehna svou botou. „Lhala vám. Ještě jí nebylo šestnáct. Je jí pořád patnáct.“
Mary se podívala na Meg, která se červenala. Mary vypadala, že je na ní naštvaná, ale podívala se zpět na mě. „Nemáš žádné právo útočit na nikoho, Emmo. Jsou mírový tábor.“
Will za mnou mou zatřásl a stiskl mé paže silněji. „Emmo, odvolej ho.“ Viděla jsem, že se stan stále vrtěl. Věděla jsem, že Leo pravděpodobně hlídá krvácejícího muže. Chtěla jsem počkat a nechat ho ještě chvíli trpět.
Will mě chytil ještě silněji a já zakřičela, když mi ruce natáhl dozadu a nahoru. Leo byl venku ze stanu, než jsem ho stihla zavolat. Skočil na Willa a srazil nás oba k zemi. Vrčel Willovi do obličeje.
Meg plakala. „Nech ho být. Emmo. Nejsi moje máma. Ericu? Miláčku?“
Podívala jsem se na ní a ukázala. „Dostaň ho z mého stanu. Zabiju ho, než ti bude šestnáct, Meg.“ Postavila jsem se zpět na nohy. Leo měl stále Willa na zemi.
Krvácející polonahý muž klopýtal ze stanu. Na jeho ruce byla pěkná značka od kousnutí, ze které stékal malý proud krve.
Podíval se na mě. „Šílená krávo.“
„Zasranej zvrhlíku.“ Plivla jsem na něj.
Přišel ke mně, ale já byla připravená. Praštila jsem ho do oka. Znovu zakřičel a odklopýtal. Skočila jsem na něj, ale mé tělo bylo zachyceno uprostřed skoku. Jake mě držel u sebe a zakrýval mi tvář.
„Meg, že ano? Dostaň svého přítele odsud.“ Meg klečela a plakala. Chtěla jsem ji uškrtit, ne k smrti. Jen aby ztratila paměť a zapomněla, že on existuje.
Mary vstoupila do cesty. „Ne, nech mě. Eric a já si musíme promluvit. Není to jeho první přestupek v této oblasti.“
Will odstrčil Lea a chytil mě za paži, vytrhl mě z Jakeova objetí. „Ježíši Kriste, někdy jsi šílená.“
Jake se zasmál. „Byla vychovaná vlky, Willy. Co čekáš?“
Zasmála jsem se. Ne hořce ani naštvaně, je to skutečný smích. Vystřeloval z mého těla a já ho zdvojnásobila. Bylo to jako úleva, podobné jako pláč. Cítila jsem křeče uvnitř, jak jsem se tvrdě smála. Leo vypadal vyděšeně a přitulil se. Nikdy mě neviděl takhle se smát. Slzy mi stékaly z očí.
Will do mě strčil. „Ty jsi šílená.“

Jake mě chytil. Necítila jsem bolest z jeho odmítnutí. Věděla jsem, že později ano, ale teď jsem se smála a bylo to dobré.

14 komentářů:

  1. děkuju za překlad:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky moc, to jsem opravdu zvědavá, jako to dopadne!! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za překlad. Bobo.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc děkuji za překlad! :-)
    D.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to jsem zvědavá jakto bude pokračovat. Už se nemůžu dočkat další kapitolky. MOC DÍKY :))

    OdpovědětVymazat