úterý 16. dubna 2013

Úryvkové úterý (15)



Meme pořádané mnou. Bližší informace k němu naleznete zde.

Kniha: Lovci monster s.r.o.
Série a číslo dílu: Lovci monster 1
Autor: Larry Correia
V překladu vydáno: 2012/06
Nakladatelství: Fantom Print




„Pane Pitte… omlouvám se… Owene,“ začala Julie, „to, co vám teď řeknem, asi bude znít trochu divně, ale díky svýmu nedávnýmu zážitku jste ze všech lidí snad jedinej, kdo nás nebude mít za idioty. Earl a já reprezentujem Lovce monster s. r. o.“
„Dobrá. Poslouchám.“ Julie mi klidně mohla říct, že pochází z měsíců Jupitera, a stejně bych jí to zbaštil. A něco takového? Úplně bez problémů.
„LM je soukromá organizace. Staráme se o řešení problémů se stvůrama. Jsme prostě lovci monster.“
„To zní rozumně,“ usmál jsem se. Neznělo to rozumně ani trochu. Bylo to úplně praštěné jako vůbec všechno v poslední době, ale kdybych se před cvokařem zmínil o svém boji s Huffmanem, do čtvrt hodiny bych ležel v klecovém lůžku. No a tak jsem poslouchal.
„Jak jste zajisté pochopil, monstra jsou skutečnou hrozbou. Žijou a vážně ohrožujou celej svět. Naše společnost se specializuje na likvidaci týhle hrozby,“ řekla.
„Platěj dobře?“ zeptal jsem se žertem.
Harbinger sáhl do bundy, vytáhl obyčejnou obálku a hodil mi ji.
„Co to je?“
„To je federální odměna vyplácená za likvidaci nežádoucích monster z takzvanýho Fonasilu,“ začal Harbinger.
„Fonasilu?“
„Fond nadpřirozených sil,“ odpověděla Julie. „Fond byl založen za vlády Teddyho Roosevelta. Fonasil je nástroj k ovládání populací monster. Pro LM představuje důležitej zdroj příjmů. Zbytek si vyděláváme na kontraktech s různejma obcema, organizacema a soukromníkama, co maj problémy s monstry.“
„Jen to otevřete,“ pobízel mě Harbinger. „Federálové vám to nechtěli říct, ale zabil jste novýho dospělýho vlkodlaka, a úplně sám. Díky tomu patří celá odměna za hlavu tý stvůry vám. Dovolil jsem si za vás vyřídit papírování. Myslím, že vám to vadit nebude.“
V obálce byl obyčejný šek. Na hlavičce byl znak ministerstva financí a pod ním razítko Fonasilu. Šek byl vystavený na jméno Owen Zastava Pitt a na částku 50 000 dolarů.
Myslím, že zvuk, který jsem vydal, by šel nejlépe popsat jako vyjeknutí. To nemohla být pravda. V práci, ze které mě nedávno vyrazili, jsem si tolik nevydělal za celý rok.

2 komentáře:

  1. Tak tohle vážne suprová knížka, mně se moc líbila.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám přečtený 1. i 2. díl a strašně jsem si tu sérií oblíbila... Jsem zvědavá, jaký bude 3. díl, který má být podle všeho o Harbingerovi...

    OdpovědětVymazat