středa 10. dubna 2013

18. kapitola



Ulica pred Cameroniným domom bola čistý chaos. Boli tam policajné autá, utajená polícia, autá FBI a ambulancia. Všade naokolo boli policajti a agenti. Wilkins prišiel krátko po tom, čo prišli záchranári, s niekoľkými tímami FBI. Rýchlo potom, sa ukázal na scéne detektív Slonsky s jeho vlastnými mužmi.

Zdravotník, ktorý zaviazal Cameron rameno, ju viedol do zaparkovanej sanitky proti obrubníku. Zadné dvere boli otvorené, Collin sedel vnútri tvárou von do ulice. Druhý záchranár mu skontroloval oči, hľadal príznaky otrasu mozgu.

„Aach, vďaka bohu.“ Pritiahol si ju do náručia a pevne ju držal. „Nedovolili, aby som ťa videl – povedali, že ťa musia držať izolovanú, kým si nebudú istý, že už ten chlap nie je v tejto oblasti. “

„Slonsky povedal, že ho policajti stratili v uličke.“

Collin sa odtiahol. Jeho oči spočinuli na zakrvavenej košeli. „Keď som počul, že ťa postrelili, bol som blízko smrti.“

„Som v poriadku,“ uistila ho Cameron. „Zdravotník povedal, že budem potrebovať pár stehov, ale mala som šťastie. Guľka mi len škrabla vrch ramena.“ Natiahla ruku a odhrnula Collinovi vlasy, bola opatrná a vyhýbala sa modrinám na jeho hlave. „A čo ty? Ako sa cíti tvoja hlava?“

Collin sa dotkol hrče. „Hrozne. Ale moja hrdosť je na tom oveľa horšie. Prepáč mi to, Cam. Keď nad tým tak premýšľam, čo by sa tak mohlo stať ... mal som ťa lepšie ochrániť.“

Vzala ho za ruku a mierne ju stlačila. „Som v poriadku, dobre.“

„Našťastie prišla kavaléria, keď sa to stalo,“ povedal Collin.

Cameron pochybovala, že niekedy môže zabudnúť na Jackov pohľad, keď vtrhol dnu sklenými dverami, aby ju zachránil. Keď boli na strešnej terase, tesne pred tým ako dorazili záchranári, si všimla, že má rez nad lícnou kosťou. A keď ju zdvihol, aby si ju prevzala záchranka, videla, že má na rukách niekoľko ďalších škrabancov. Viditeľná pripomienka nebezpečenstva, ktoré podstúpil.

Pre ňu.

Detektív Slonsky stál za jedným z policajných áut, hovoril s dôstojníkmi Harperom a Regan. Keď uvidel Cameron ako stojí pri sanitke, zamieril k nej.

„Dokončili sme kontrolu vášho domu,“ povedal jej. „Moji chlapci vás budú sledovať až do nemocnice a tam získajú vašu výpoveď.“

„Čo dopekla, že budú.“

Pri zvuku Jackovho hlasu, sa Cameron pozrela a uvidela, ako si to k nim razí od prednej brány. Wilkins ho hneď nasledoval. Jack prišiel k Regan a Harperovi.

„Ktorý z vás kontroloval spálňu?“

Harper sa vzpriamil, akoby očakával najhoršie. „Ja.“

„Bol ste sa pozrieť aj do šatníka?“

„Bol som sa tam pozrieť, áno.“

Jack čakal, mal v tvári viditeľný hnev.

„Ale, nie .... vlastne som nechcel ísť dovnútra skrine. “ Harper pripustil.

Slonsky podišiel „Čo ste tam zistili?“ spýtal sa Wilkinsa a Jacka.

„Za dvierkami bolo z ramienok niekoľko popadaných kusov oblečenia,“ odpovedal Wilkins.

„Na koberci boli dva odtlačky topánok. Povedal by som, že vo veľkosti pánskych jedenástok,“ povedal Jack. „Vaši muži sú stiahnutý z tohto prípadu, Slonsky. A nechcem dokonca ani premýšľať o kecoch ohľadom právomoci.“

Jeho oči vyzvali každého, kto by mu chcel protirečiť.



CAMERON sa oprela o sanitku, potrebovala chvíľu.

Collinova ruka sa jej dotkla. „Si v poriadku?“

Prikývla. „Len premýšľam.“ Snažila sa nepovracať.

Vrah sa skrýval v šatníku jej spálne.

Napodiv, viac než čokoľvek iné, čo sa stalo v tomto popoludní bolo, že v nej zostal pocit prerušenia. A vec ku ktorej sa vracala bola táto: odišla z práce neočakávane skoro popoludní. Nepredpokladala, že by bola doma v tomto čase.

Policajti a FBI skúmala dvere a okná jej domu a nenašli žiadne stopy vniknutia, čo znamenalo, že vrah vedel, ako vybrať zámok bez zanechania akýchkoľvek stôp. Počas celého útoku, bol desivo chladný a pod kontrolou a ani raz neprehovoril. Sčítané a podčiarknuté : nebol to amatér. Vedel, čo robí.

Ale Cameron si pomyslela, že profesionál by sa vlámal do jej domu v noci. V štyri hodiny popoludní to bol oveľa riskantnejší čas – ľudia venčili svojich psov, vyzdvihovali svoje deti zo školy a vracali sa domov z práce.

Čo znamenalo, že vrah vedel, že je sledovaná. Bol si vedomý toho, že jeho jediná príležitosť dostať sa do domu bola, zatiaľ čo bola v práci. Ako náhle sa vrátila domov bola pod neustálym policajným dohľadom.

Cameron si spomenula na moment, keď prvýkrát videla muža, ktorý išiel za ňou dole schodmi. Strašidelná čierna maska a rukavice, keď jej pritlačil zbraň na spánok a chytil ju pod bradou. Zvuk výstrelu. Bude mať nočné mory po dobu niekoľkých týždňov, o tom nepochybovala. A teraz si myslela, že ju pozoroval, pozná jej dennú rutinu .. Dobre myslela si, že je silná žena, ale toto bolo až príliš veľa.

Takmer, zdôraznila pre seba. Možno bude mať niekoľko týždňov nočné mory, ale nedovolí tomu kreténovi, aby z nej skoro urobil bezmocnú trosku. A ak by to urobil dobre, musela by nájsť spôsob ako to nedať najavo.

Po skončení toho, čo vyzeralo ako pekne vzrušujúca diskusia so Slonskym, sa k nej Jack priblížil „Chystám sa ísť s tebou v sanitke. Wilkins nás bude nasledovať autom. Oboch vás vypočujeme v nemocnici.“

„Aspoň moja výpoveď bude krátka, videl si, že som celý časl ležal na podlahe. Aký som bol múdry a statočný,“ povedal Collin, jeho hlas znel s nádychom znechutenia. Nastúpil do sanitky.

„Hovoril som s Davisom,“ povedal Jack Cameron. „Potom, čo skončíme v nemocnici, chce vidieť teba, mňa a Wilkinsa v jeho kancelárii.“ Jeho pohľad padol na jej rameno. „Počul som, že by ste mohli potrebovať stehy.“

Teraz vyzeral tak vážne.

„Och nie – nie znova,“ povedala Cameron. „Ak budete pokračovať s touto celou peknou rutinou, je dosť veľká šanca, že ich tu teraz stratím. A osobne som dúfala, že odložíte všetky nevhodné vrtochy na neskôr, v súkromí môjho vlastného domova.“

Jack ju na chvíľu študoval. „Ty si niečo iné, Cameron Lynde“

Natiahol ruku, aby jej pomohol do sanitky.

4 komentáře:

  1. Díky za překlad... Doufám, že bude Jack Cameron dělat strážce sám... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Taky doufám :D Byla by to sranda a aspon by se jí nic nestalo :)) jináč díky za překlad, tahle knížka je fakt dobrá ;D

    OdpovědětVymazat
  3. osobní strážce?? 24/7 ? to by nebylo špatné:)
    děkuju za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za překlad a rozhodně by to byla vtipná situace, kdyby jí dělal osobního strážce po celou dobu...:D

    OdpovědětVymazat