středa 27. února 2013

10. kapitola


Cameron skontrolovala hodinky, premýšľajúc aká bola pre ženu lehota na čakanie – jasne oblečená na rande – sedí sama pri stole v jednej z najromantickejších reštaurácií v meste, začínalo to vypadať úboho.

Dopije svoj pohárik vína, povedala si. Dopije svoj pohár vína. Vychutná si vynikajúci ročník 2006 Stags' Leap Petite Syrah (Kalifornské víno) nedopustí aby bol večer úplne premárnený.

Max ju tam nechal.

Technicky vzato ju tam vlastne nenechal, pretože jej napísal – ach áno, textové správy, akoby nemal chvíľu nazvyš zatelefonovať – vedela, že bol na rokovaní s klientom a nemohol to urobiť. Veľmi jej pomohlo, keď tú správu poslal, až keď už dorazila do reštaurácie a usadila sa. Objednala si niečo na pitie, keď prišiel čašník k stolu. „Ach nie, len jeden večer – po náročnom dni v práci, často odpočívam sama v päťhviezdičkovej reštaurácii s bohato aromatickým Rhone varietal (typom vína). “ Vzhľadom k tomu, štrbina na šatách a jej vyraďovacie vysoké podpätky (ak to mohla povedať sama), pochybovala, že niekto vrátane čašníka bol oklamaný.

Hneď neodpovedala na Maxovu správu, chcela sa najskôr upokojiť, tak jej poslal ďalšiu správu s otázkou, kedy by mohli znovu naplánovať ich rande. Na to mu poslala správu, že skontrolovala jej kalendár na mesiac a pravdepodobne nikdy, Buddy vráť sa k nemu. Potom premýšľala, že by mala možno Maxovi napísať jednu alebo dve veci a vypla vyzváňanie na jej telefóne, pretože nechcela vyrušovať ďalších hostí v reštaurácii s pípaním ďalších prichádzajúcich správ. Úprimne povedané, nechcela, aby ju na tomto mieste trápili myšlienky na Maxa.

Keď Cameron dopila víno, pozrela sa z okna s výhľadom na jazero a zvážila tieto veci ako slobodná žena v jej tridsiatich rokoch a premýšľala nad tým, že sedí sama v reštaurácii. Jej najlepšia kamarátka sa vydáva a ona nemá nikoho, koho zoberie na svadbu. Nikto by sa nepodelil s týmto momentom, iný ako Collin, ale toto bolo iné. Nebola to najväčšia dohoda, vedela to – najmä s oveľa viac vážnejšími problémami v poslednej dobe – ale určite by nemala rozvíriť príliš veľký rozruch v tom, že osud jej chce hodiť kosť alebo dve v podobe mužov z úradu.

„Čo sa stalo s Maxom?“

Prekvapená počutím toho hlasu sa Cameron pozrela a videla Jacka postávať pri stole.

Osud si z nej jasne uťahoval.

Cameron sa zamračila. „Čo tu robíte?“ Super. Len tento muž mi tu práve teraz chýbal..

„Neodpovedala ste na telefón. Máte s tým problém?“ Jack vypadal nespokojne. Veľké prekvapenie.

„Zdá sa, že funguje v poriadku.“ Cameron siahla do kabelky a vytiahla ho, aby ho skontrolovala. Uvedomila si, čo spravila. „Ach.. vypla som zvonenie. Nepočula som volanie cez zvuk v reštaurácii.“ Pozrela sa na neho. „Snažili ste sa mi volať? Deje sa niečo?“

„Collin volal. Nemohol sa dovolať, strachoval sa a tak mi zavolal. Potom sme sa vám nemohli dovolať do reštaurácie a tak som tu,“ povedal Jack.

Cameron si prešla rukou po vlasoch, cítila sa veľmi unavená. Bol to dlhý deň – strávila jedno kolo s jej súperom obhajcom na súde, ďalšie kolom so Silasom a potom pustená k vode na jej rande. Z Jackovho pohľadu bolo zrejmé, že sa pripravoval na ďalšie stretnutie a nebola si istá, či to pre ňu bolo dobré.

„Prepáčte,“ povedala. „Nepremýšľala som, keď som vypla zvonenie. Ospravedlňujem sa, že ste sem museli ísť celú cestu, kvôli ničomu. Mračte sa na mňa koľko chcete – tentoraz máte právo.“

Jack sa posadil do kresla oproti nej.

„Ako už bolo povedané, “ Cameron pokračovala. „Chcela by som zdôrazniť, že dôstojník Zuckerman je pri bare, a sleduje ma celú noc, takže som sa nedomnievala, že som v nebezpečenstve. A tiež by som rada dodala, že sme nediskutovali o tom, aby som bola na telefóne celý čas. Ak to bolo niečo, čo ste očakávali v rámci dohľadu stačilo to povedať, aby sa zabránilo tomuto typu scenára. “ Okej, tak možno mala len o malý kúsok odložiť toto posledné kolo.

Jack položil ruky na stôl. „Toto bolo to najhoršie ospravedlnenie, aké som počul.“

„Náhodou si myslím. Vidím ako mám len tridsať percentnú kritiku, tak ste dostali len tridsať percentné ospravedlnenie.“

„Vidím.“

Cameron čakala na neho, či povie niečo ďalšie. „To je všetko? Očakávala som niečo viac. Viete niečo ako bručanie a mračenie.“

„Môžem pridať pár prekliatych slov, ak by sa vám to páčilo.“

Cameron zadržala úškľabok len na chvíľu. „Nie je to nutné, ale ďakujem za ponuku.“

Na chvíľu sedeli potichu, každý študoval toho druhého, opatrne.

„Ešte ste mi nepovedali, čo sa stalo s vaším rande, “ poznamenal Jack.

„Na poslednú chvíľu mal stretnutie s prácou. Už tretí krát za tri týždne.“ Cameron nemala poňatie, prečo dodala ten posledný kúsok informácie.

Jackove temné oči ju študoval. „Dúfam, že ste mali väčšie šťastie s výberom topánok v ten deň.“

On ju nikdy neprestal udivovať. „Ako viete, ako som stretla Maxa?“ opýtala sa Cameron.

„Kamin a Phelps majú bohaté množstvo informácií. Zdá sa, že majú podrobné detaily o vašom živote, odkedy boli k vám pridelení. “

„Šokujúce, niektorí ľudia ma skutočne očaria.“

„Raz som ťa tiež považoval za očarujúcu“ povedal Jack potichu.

Bolo to ako by povestný záznam zastavil, utíchla miestnosť.

Za posledný týždeň, ona a Jack krúžili okolo tohto veľkého problému, vlastne nikdy v skutočnosti predtým o tom nediskutovali. Ale teraz, keď vypustil prvú salvu, mohla buď ustúpiť alebo sa mu postaviť čelom. A nebola tým dievčaťom, čo ustupuje.

„Ten pocit bol raz vzájomný.“

Jack sa zamýšľal nad tým po chvíli. „Teraz, keď pracujeme spoločne, možno by sme si mali pohovoriť o tom, čo sa stalo pred tromi rokmi.“

Cameron si odpila svojho vína, snažila sa vypadať normálne. Vyberala svoje slová opatrne. „Nemyslím si, že je tu niečo, čo by sme si mohli povedať, aby to bolo k niečomu dobré.“

Jack ju prekvapil svojou odpoveďou. „Mýlil som sa, keď som hovoril tie veci v tých správach. Bol to pre mňa.... ťažký čas. Chcel som sa vám ospravedlniť. Samozrejme, že som nikdy nedostal šancu.“

Bolo to akoby to očakávala. Obvinil ju za jeho prevelenie, nikdy si neuvedomil ako bol blízko k prepusteniu z FBI. Časť z nej bola v pokušení mu povedať pravdu a dostať všetko na povrch. Ale on bol na ňu tak nahnevaný kvôli prípadu Martino – na všetko – že netušila ako by reagoval. Logicky, nebol tu žiadny dobrý dôvod, prečo by mala Jackovi veriť. Takže pokračovala vyhýbaním sa problému. „Oceňujem vaše ospravedlnenie.“ Povedala vecne k tejto záležitosti, dúfajúc, že ukončila konverzáciu.

Jeho tvár stvrdla. „To je všetko?“

„Nie je toho veľa, čo viac môžem povedať o tom, čo sa vtedy stalo,“ bez ohľadu na riziko, že by sa informácie vrátili späť k Silasovi.

„Môžete mi povedať prečo ste to urobili. Viem, že ste nahnevaná za veci čo som povedal, ale pohľad na mňa vás tak nahneval naozaj tak veľmi, že ste potrebovali, aby ma vyhodili z celého mesta? “

Cameron vedela, že bol čas ukončiť konverzáciu. „Toto nie je dobrý nápad, aby sme sa o tom bavili. “

Jack sa naklonil dopredu, jeho tmavé oči sa trblietali v mäkkom svetle, ktoré prichádzalo zo sviečok na stole.

„Videl som vás vychádzať z Davisovej kancelárie v to ráno, Cameron“

Zlostenie bolo pre ňu lepšie. Naklonila sa, stretla sa s ním na pol ceste. „Videli ste, čo ste chceli vidieť,“ odsekla.

Cameron videla prekvapenie v Jackovej tvári a vedela, že povedala príliš veľa.

„Sakra, Jack. Nechajte to plávať,“ vstala od stola a išla preč, neodvážila sa povedať ďalšie slovo.

2 komentáře:

  1. Páni...miluju, když jsou ti dva spolu. Doufám, že Jack zjistí, že mu v podstatě zachránila krk... Díky za překlad a korekturu... ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Plně souhlasím, doufám, že brzy bude pokračování...:D

    OdpovědětVymazat