středa 5. prosince 2012

6. kapitola

Ako Collin vybaľoval  potraviny, počul Cameron na poschodí ako spustila sprchu v kúpeľni. Z predchádzajúcich skúseností vedel, čo to znamenalo, že mal asi dvadsať dva minút aby si upravila svoj vzhľad. Dostatok času na zbúchanie niečoho na raňajky.
Nikdy ho to neprestane baviť, skoršie toto ráno, keď prvý krát skontroloval chladničku, aké malé kulinárske zručnosti – alebo skôr nedostatok – sa zmenil od vysokej školy.
Vlastne, čo ho pobavilo najviac bolo, aká bola predvídateľná. Po skúsenostiach dvanástich rokov to poznal presne, vedel kde čo nájde, keď otvorí dvere chladničky: jedny neotvorené osamelé krabice , ktorým uplynula doba pred štyrmi týždňami, tašku s bagetami a tri tuby rôznych ochutených syrov, smotana, rôzne druhy Schmearu (nátierky a polevy) skoro prázdne, dve desiatky Lean Cusine (polotovar rôzneho jedla) vložené v mrazničke úhľadne zoradené podľa štyroch hlavných etnických skupín potravín : talianske, ázijské, mexické a makaróny so syrom. 
Čo bol dôvod, prečo mal málo času toto ráno, aby išiel do Whole Foods (niečo ako potraviny), keď mal v úmysle dodržať svoj sľub ohľadom raňajok. Našťastie obchod s potravinami bol len o dva bloky ďalej. Ešte pohodlnejšie sa stalo to, že priamo cez ulicu od nezávislej kaviarne bol The Fixx so šesť - striel (merná jednotka) špeciálnym latté   ˇSmith a Wessonˇ (druh zbrane), ktorá zrazí opicu dokonca i z neskorých nočných konzumentov. Po pravde povedané, Collin vedel, že stačí si dať päť dúškov tohto,  predtým ako sa mu zvyšok znechutí. Ale čo mohol povedať o pití, ktoré je pomenované po zbrani. Ďalšia vec, pravdepodobne.
Našiel v skrinke nad sporákom dvanásť palcovú panvicu – v skutočnosti to nebolo vôbec ťažké nájsť, bola to presne na rovnakom mieste, kde ju nechal posledný krát, keď tu prespal. Nalial na panvicu trochu oleja pridal cuketu a huby, aby sa trochu spenili, keď zapol plyn. Rozhodol sa spraviť Cameron  frittatas namiesto omelety o ktorú požiadala, keď sa v noci  rozišli v hornej časti schodiska. S frittatas, ktoré spravil, vždy mohla ohriať zvyšky a v skutočnosti môže mať dve celé jedlá v jednom dni, a neotvoriť krabice z mrazáku.. Collin sa ku Cameron cítil veľmi ochraniteľsky, viac než obvykle. Kvôli nej sa to snažil  nedať najavo, ale cítil sa s ňou stále nesvoj, kvôli tomu, že pred dvoma dňami bola tak blízko vraha. Samozrejme, že hrala svoju  úlohu, že má nervy z ocele žalobcu  -  časť múru, ktorú si  vybudovala po otcovej smrti, ale mal podozrenie, že je viac vydesená než si prizná. A rozhodne nepomohlo, že FBI pridelila Jacka Pallasa k vyšetrovaniu. Vzhľadom k ich histórii, a zapojenia do  prípadu, nepochybne poslal Cameroninu neistotu ukazovať slabosť do maximálnej obrátky.  
Náhle znovu objavenie Jacka Pallasa v Chicagu, bol naozaj zaujímavý vývoj. Collin si spomenul aká bola Cameron rozzúrená, taká otrávená, cez neslávny  „hlavu do zadku“ komentár. Ale tiež si pamätal cez jej hnev, že bol jeden z mála ľudí, ktorí vedeli, že toto šťavnaté sústo – ako veľmi sa snažila odradiť ministerstvu spravodlivosti v prevelení Pallasa z Chicaga.
Odjakživa považoval tento zvláštny rozor dosť zaujímavým. Collins posypal syr po vrchu frittatas, keď zazvonil zvonček pri dverách. Vzhľadom k tomu, že to nie je jeho dom, a tiež za to, že Cameron sa nezmienila, že by niekoho čakala, nevšímal si to. Vložil panvicu do trúby, zvonček zazvonil znova. Dvakrát.
Collin vypol rúru. „Dobre, dobre.“ Zavrčal. Prešiel cez jedáleň a obývaciu izbu a zamieril k dverám. A bolo to, keď sa dostal k odomknutiu západky, si uvedomil, že má na sebe stále rukavice. Vzal ich do jednej ruky a otvoril dvere. Našiel na prahu dvoch ľudí a prekvapene sa na nich pozeral.
Collin prešiel očami po mužovi v obleku šitom na mieru a potom na vyššieho chlapa, mal na sebe džínsy a športové sako.
Dobre, dobre, dobre ... či to nie je sám špeciálny agent Jack Pallas. Collin sa vzpriamil. Boli to už tri roky, ale žiadny úvod nebol potrebný. Vedel presne, kto bol ten chlap bol vo všetkých médiách kvôli vyšetrovaniu Martino a ďalší pád s Cameron. Nehovoriac o tom, že Jack Pallas nebol muž, na ktorého sa ľahko zabúda. Rozhodne to nie je jeho typ – to neznamená, že nedokáže rozpoznať, keď sa pozrie na jedného sakra dobre vyzerajúceho jedinca. So štíhlou svalnatou postavou a tvárou, ktorá ho zachránila od toho byť až príliš pohľadným 5 hodinovým tieňom, ktorý začal niekedy okolo deviatej ráno, Jack Pallas bol jedným z tých mužov, ktorí nútia ostatných mužov, aby si priali, aby nestáli na prahu dverí s krikľavo červenými kuchynskými rukavicami. Ale rovnako ako sa  začínal cítiť trochu  teritoriálne a defenzívne, Collin si všimol, že Pallas ho podobne študuje. A možno raz v priebehu skúmania to bola jednoducho inštinktívna reakcia agenta FBI, ale človek to môže zvyčajne vycítiť, keď to viete rozpoznať. Dobrý pocit mať navrch, Collin sa usmial. „Páni, môžem vám pomôcť?“ Jackove oči prekúkali cez rukavice. To, čo z nich bolo ťažké povedať.  Vytiahol odznak z jeho saka. „Som zvláštny agent Jack Pallas z FBI,  a toto je agent Wilkins. Radi by sme hovorili s Cameron Lyndeovou.“
„Je v sprche. Je tam už chvíľu, takže si nemyslím, že to bude dlho trvať.“
Collin ukázal do vnútra. „Mám niečo v rúre. Chcete ísť ďalej?“ Nechal otvorené dvere, Collin sa otočil a zamieril späť do kuchyne skontrolovať fritattu. Ako vzal panvicu z rúry a postavil ju na pult, a kútikom oka sledoval, ako dvaja agenti vstúpili do obývacej izby a zavreli za sebou dvere.
Videl Jackov rýchly prehľad domu, pričom zbadal relatívny nedostatok nábytku v predných dvoch miestnostiach. Vzhľadom na rozpočtové obmedzenia, ktoré Collin poznal, Cameronine vybavenie domu bolo miernejšie. Obývacia a jedálenská izba boli zariadené podobným  vzhľadom, ako jej raz povedal, že tam nemá robiť formálne pozvania.
Byť tam tak často ako on, Collin si zvykol na vyskytujúc sai dekor, jednoduché kožené kreslo a čítaciu lampu oproti krbu, ktoré boli jediné zariadenia v obývacej izbe, a skromný štvorcový stôl a stoličky, ktoré vyzerali prakticky trpasličie v priestrannej jedálni s vysokým stropom. Hádal, že Jack však v tej chvíli špekuloval o okolnostiach, za ktorých by človek vlastnil tak veľký dom a nechal polovicu prázdnu.
Collin si stiahol rukavice. „Páni vy ma znervózňujete ako sa tu vznášate. Prečo nejdete ďalej – ja idem skontrolovať Cam a poviem jej, aby vedela že ste tu.“ Cítil  na sebe Jackove oči, zatiaľ išiel hore cez otvorené  schodisko vedúce do vyššieho poschodia. Na druhom poschodí vstúpil do prvej miestnosti vpravo, do hlavnej spálne. Sprcha stále bežala a tak zaklopal a pootvoril dvere na trhlinku.
„Máš návštevníkov, chrobáčik.“ uviedol Collin snažil sa jeho hlas niesť až dole. „FBI chce s tebou hovoriť.“ Zavrel dvere a šiel naspäť dole, kde našiel dvoch agentov čakať v kuchyni. „Nemalo by to byť na dlho. Môžem vám ponúknuť niečo na pitie?“
„Sme v poriadku, ďakujem pán ...“ Jack zodvihol jeho hlavu „prepáčte nezachytil som vaše meno“  
„Collin“
Pozrel sa či to Jack zaregistroval. Výraz uznania preskočil cez Wilkinsovu tvár.
„To je ono. Si Collin Mc Cann“ povedal Wilkins.
Collin sa usmial. Ach .. fanúšik. Nikdy nebude unavený ich stretnúť. „Vinný a obvinený..“
Wilkins sa vzrušene zošuchol na pätách.
„Myslel som si, že ste mi povedomý, keď ste nám otvorili dvere, ale trvalo mi to chvíľu. Niečo sa líši od fotky, keď som to videl v novinách.“
„Je to briadkou. Nešťastná voľba v mojich neskorších dvadsiatich. Snažil som sa prinúť k zmene fotografie, ale zrejme to vypadá dobre s osemnástimi na tridsať štyrmi demograficky.“
Jackove oči vrhali medzi nimi. „Niečo mi tu uniká.“
„Je to Collin Mc Cann,“ zdôraznil Wilkins. „Poznáš, športový spisovateľ.“
Jack pokrútil hlavou. Žiadne vodítko. Collin sa snažil rozhodnúť či by tým mal byť urazený.
Wilkins vysvetlil „Robí týždenný stĺpec pre Sun-Times, kde sa píše priamo o tímoch, vieš. Milý manažér, Milý tréner a tak – dáva odporúčania o obchodoch, aký hráči začínajú, ako zlepšiť tím, a tieto veci.“ Otočil sa späť na Collina. „Bol tam jeden sakramentský list adresovaný Piniellovi minulý týždeň.“
Collin sa zasmial. Bol by naštvaný na veľa fanúšikov s týmto. „Musel som to povedať, Keď ľudia zastavia pokles tisícky dolárov za časové lístky pre tím, ktorý nevyhral svetovú sériu od roku 1908, možno majitelia a manažéri budú motivovaný, aby spolupracovali s loptovým klubom, ktorí je hodný svojich fanúšikov.“
Wilkins pozrel trápne na svojho partnera. „Vážne, Jack, myslím si, že by si mohol byť jediný chlap v meste kto nečítal jeho veci. Collin Mc Cann je ako Carrie Bradshow ale muž v Chicagu.“
„Chceš povedať, že Terry Bradshaw,“ Jack ho opravil.
„Nie, Carrie,“ opakoval Wilkins. „Vieš ako Sarah Jessica Parker v Sex v meste.“
Ostalo ticho v miestnosti ako Collin a Jack sa pozreli na Wilkinsa, vážne sa obávajúc o osud ľudí.
Wilkins sa nervózne posunul. „Moja ex-priateľka ma nútila sledovať ten program, keď sme spolu chodili.“
„Jasné, držala ťa pri tomto príbehu,“ Jack sa otočil na Collina. „Prepáčte, že som  nespoznal vaše meno. Bol som na chvíľu mimo mesta.“
„Nie? Sun-Times nedodávajú do Nebrasky?“ Collin  zavtipkoval bez premýšľania.
Chybička se vloudila. Videl záblesk v Jackových očiach a mohol si prečítať agentove myšlienky tak jasne, ako by nad ním bola kreslená bublina.

Tak ... vie , kde som bol za posledné tri roky. Ona mu o mne hovorila, tomuto žolíkovi. Kto to je a koľko toho vie? Okrem problematiky  športu, objekte, na ktorom je zrejmé, že je vševediaci.
„Vlastne som mal na mysli, že som pracoval v utajení v poslednej dobe a žil som v tomto meste a nemal som veľa času čítať noviny,“ Jack zmiernil, otočil sa chrbtom k pultu v kuchyni, a zahľadel sa na  izbu oveľa väčšiu na Cameroninu podobizeň, ktorá nedávno bola prerobená. Jeho pohľad padol na drevo u svojich nohách. „Podlahy dopadli skvele. Máte to tu veľmi pekné.“
„Som si istý, že si prejdete  vaše komplimenty spolu s Cameron,“ uviedol Collin.
„Ach, predpokladal som, že tu žijete aj vy.“
„Nie, som len na návšteve.“
Dymový ženský hlas ich prerušil. „A zrejme pozívaš nečakané návštevy do môjho domu.“
Traja muži sa otočili a našli Cameron ako stoji vo dverách. Mala na sebe džínsy a sivé tričko, ktoré pevne obopínalo jej hruď, a jej dlhé vlasy mala stiahnuté do copu. Vypadala rozkošne s tou jej sviežou tváričkou, nakopnutá späť na spôsob víkendu.
Collin stál ďalej od dverí, kde mal výhľad na Jacka. A aj keď to bolo jemné, bol si celkom istý, že videl agenta spustiť oči na Cameron predtým ako obnovil svoj obozretný výraz.
Zaujímavé.
Cameron si založila ruky na prsiach. „Agent Pallas....To je ale prekvapenie. Nebola som si vedomá, že sme mali dnes ráno schôdzku.“ Pozrela sa okolo seba a jej výraz zmäkol. „Dobrý deň agent Wilkins. Som rada, že vás vidím. Ospravedlňujem sa, ak som vás nechala čakať.“
„Žiadny problém – len sme sa rozprávali s  tvojim chlapcom Collinom,“ povedal Wilkins.
Cameron obrátila svoju pozornosť na Collina „Môžem s tebou na chvíľu hovoriť?“
„Samozrejme, miláčik“ Collin nasledoval Cameron do obývacej izby. Keď boli bezpečne kde ich nebude počuť, strčila ho do hrude.
„Čo robí on v mojom dome?“ zašepkala.
„Mal odznak. A niektoré mierne zastrašujúce pohľady. Cítil som, že najlepšie by bolo spolupracovať.“
Štuchla do neho znova „Nechcem, aby bol v mojom dome.“
„Ospravedlňujem sa, neuvedomil som si, že ťa znervózňuje  Jack Pallas.“
Cameron sa na to pousmiala. „Nie som nervózna. Ja som len radšej, keď ho stretnem za mojich podmienok.  Ako v kancelárii, v čase, na ktorý sa pripravím ako pred rokovaním. “
Collinov pohľad padol na jej bosé nohy. Spomenul si na jej sľub, že bude nabudúce viac oblečená, ak sa stretne s Jackom Pallasom. „Strácaš oblečenie zakaždým keď ho vidíš. V tomto smere budeš pred ním nahá ako ťa poznám.“
Potom sa stala najpodivnejšia vec.
Cameron sa začervenala.
„Som absolútne schopná si pri ňom udržať šaty, ďakujem,“ povedala s tvárou zafarbenou do ružova.
Collin bol prekvapený. Nemohol si spomenúť, kedy videl Cameron červenať sa, kvôli chlapovi.
Sprisahanie zosilnelo.
„Osobne je ešte krajší,“ uviedol Collin, keď sa chopil príležitosti aby sondoval hlbšie. „Nie je divu, že ste ho prezývali agent Hottie“ (sexy – je to fyzicky atraktívna osoba)
Cameron na neho škaredo zazrela „Je vo vedľajšej miestnosti. Práve teraz nebudeme mať tento rozhovor.“
Collins sa na ňu pozrel „Vypadáš pekne nervózne. Mala si nejaký sex v priebehu posledných dní?“
„Môj Bože, Collin ... čas a miesto.“
Usmial sa. „Fajn. Budeme pokračovať v tejto konverzácii neskôr , musím odísť tak či tak, nechám ťa vydiskutovať si s chlapcami čo treba.“
Cameron sa zamračila „Ale robil si raňajky -  mal by si ostať a jesť. Vonia to fantasticky.“
Collin sa naklonil a láskyplne ju pobozkal na čelo. „Táto cesta je viac pre teba. Potrebuješ domáce varené jedlo, sakra viac než ja.“
Pohladila ho po brade „Zase si nakukol do mojej mrazničky, že?“
„Je to ubohé, zlatíčko. Naozaj ubohé.“

Ako Cameron zamierila späť do kuchyne s Collinom, prvá vec, ktorú si všimla bolo, že sa Jack na ňu pozeral nepríjemne. Asi nebol nijak zvlášť nadšený, že s ňou má tráviť nedeľu.
„Ospravedlňujem sa, ak vyrušujeme,“ povedal.
„Vlastne je to dobre – som akurát na odchode.“ Uviedol Collin. „Mám doháňať nejakú prácu.“
Wilkins sa rozžiaril. „Stĺpik na budúci týždeň? Môžete mi dať tip? Som veľký fanúšik,“ vysvetlil Cameron.
Vzhľadom k tomu, Wilkins bol taký milý človek, že odolala nutkaniu prevrátiť oči. Chlapci boli fascinovaný Collinom po celú dobu a úprimne povedané jeho zdravé ego bolo dôkazom „Je to veľmi talentovaný spisovateľ,“ súhlasila diplomaticky.
Collin odfrkol „Ako by si to vedela. Kedy si v poslednej dobe čítala môj stĺpček?“
Pohrdla na tým „Čítam ho po celý čas.“
„Och? O čom bolo minulý týždeň?“ opýtal sa
„O športových veciach.“
Collin sa obrátil k Wilkinsovi a Jackovi. „To je dôvod, prečo sa držím mužov.“
Cameron sledovala, ako Wilkins a Jack spracovávajú Collinovu poznámku.
Wilkins zažmurkal „Do riti, ja som si neuvedomil, že ste...“ Odmlčal sa nepríjemne.
„Fanúšik Sox? A to veľa, “ uviedol Collin provokujúc. Rýchlo pobozkal Cameron na tvár. „Ďakujem za pohostinnosť Cam. Keď mám zachrániť druhého topiaceho v trápení, zavolám ti neskôr a dám ti vedieť ako to dopadlo s Richardom. Dúfam, že keď si sťahoval jeho veci z bytu, zobral si aj jeho CD. Môžem byť gej ale .... Enya? Naozaj? “ s kývnutím na pozdrav oslovil oboch mužov „Wilkins – bolo mi potešením. Je to vždy príjemné stretnúť sa s fanúšikom. Dúfam, že ostatní agenti si z vás nerobia príliš srandu, keď im váš partner povie komentár o Carrie Bradshaw, A pokiaľ ide o vás agent Pallas – muž proti mužovi, ak ešte niekedy znova urazíte  moje dievča v národnej televízii ja ...“ zastavil sa.
Všetci v miestnosti čakali, čo viselo. Jack zdvihol obočie „Áno?“ Collin sa obrátil ku Cmeron s výrazom úžasu. „Nič, len toto, chcel som skončiť s nejakou veľkou macho hrozbou, ale keď som sa tam dostal bolo to ako – ble – nič. To je na hovno.“ Znechutený sám so seba, potom pokrčil plecami. „No dobre. Stretneme sa neskôr.“ Šiel von bez ďalšieho pohľadu.

4 komentáře:

  1. to je borec ten Collin :D Děkuju za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  2. JJ, Collin je bombovej :D

    OdpovědětVymazat
  3. Collin i Wilkins se mi vážně líbí... Vůbec by mi nevadilo kdyby se dali dohromady...=D... Děkuju za překlad...

    OdpovědětVymazat
  4. Móóc pěkné,děkuji.

    OdpovědětVymazat