sobota 17. listopadu 2012

5. kapitola


„Stále nemôžem uveriť, že si z hotela nezavolala ani jednému z nás.“
Cameron mohla zistiť z jeho tónu, že Collins kolísal medzi tým byť dotknutý  za tieto udalosti, čo sa stali predošlú noc a tým byť naštvaný, že to bolo po prvý krát, čo o tom počul. Na jej obranu, potom čo ju Jack a Wilkins nechali doma, jej prvý plán bol im zavolať obom - Collinovi aj Amy. Obaja boli jej priatelia od vysokej školy a normálne im hovorila o všetkom. Ale potom si spomenula, že je sobota, čo znamenalo, že Collin bude pracovať a Amy bola po kolená zabraná do všetkého, čo súviselo so svadobnými úlohami, najmä preto, že jej veľký deň bol o dva týždne.  Takže namiesto toho, Cameron strelila každému textovú správu s otázkou, či sa chcú stretnúť na večeri u Frasca dnešnú noc. Potom si vliezla do postele a omdlela na nasledujúcich šesť hodín.

V reštaurácii, tak skoro ako ich hosteska usadila, Cameron začala hovoriť Collinovi a Amy o udalostiach predchádzajúcej noci – s vynechaním zmienky o účasti senátora Hodgesa, pretože FBI počítala s tým, že to udrží pod pokrievkou. Z druhej strany stola sledovala ako Collin vstal, viac a viac rozrušený ako pokračoval jej príbeh. A pred pár minútami, musel spustiť ruky cez jeho piesčité hnedé vlasy a založiť si ruky na prsiach – bolo to jeho obvyklé gesto pri práci, keď  ho niečo obťažovalo. Na ľavo od Cameron bola Amy, ktorá vyzerala prepracovaná, ako vždy v jej hnedej košeli na mieru – šaty na ramienkach – dlhé blond vlasy ostrihané dopostupna. Bola diplomatickejšia vo svojej reakcii ako Collin. „Znie to, akoby si mala celkom náročnú noc,  Cameron. Nemala by si ostávať sama.“
„Ja by som zavolala“ povedala Cameron ostro na Collina „ak by mi FBI neobmedzila  moje volania.“ Obrátila sa v ľavo na ňu. „A áno bola to veľmi náročná noc. Ďakujem za váš záujem, Amy.“ Začala prechádzať prstom po jej pohári, ale Collin sa natiahol cez stôl a schmatol ju za ruku. 
„Prestaň – ty vieš, že sa tiež zaujímam.“
Cameron sa na neho zamračila, ale ani nie za jeho ruku. „Potom sa prestaňte sťažovať, že som vám nezavolala.“
Dal jej jeden z jeho ochranných úsmevov, ale aj ja sa tak nevinne usmievam. Videla ten úsmev mnohokrát za posledných dvanásť rokov, a aj tak stále na ňu fungoval. Zvyčajne.
„Ospravedlňujem sa,“ uviedol Collin. „Zcvokol som pri počúvaní tvojho príbehu a nevhodne som vyjadril svoje pocity hnevom. Je to chlapská záležitosť.“ Stisol jej ruku. „Nepáči sa mi, že si bola o jednu izbu ďalej od tej kde sa stala vražda, Cam. Podivných zvukov, pozeraním sa na záhadného muža v kapucni cez kukátko – celá táto vec je príliš Hitchcockovská  pre mňa.“
„A to som ti ešte nepovedala všetko,“ povedala Cameron „Jack Pallas je jeden z agentov, vyšetrujúci tento prípad pre FBI.“
Amy trvalo chvíľu zaradiť to meno. „Počkaj- agent sexi chlap?“
„Agent Debil,“ opravila ju Cameron. „Agent sexi chlap“ bola jeho bývalá prezývka pre Jacka, ktorá ho opustila  už dávno. Od tej doby, ju obvinil z prijímania úplatkov od Roberta Martinoa.
„To je zvrat. Aký je agent Debil v týchto dňoch? “ opýtal sa Collin sucho. Ako najlepší Cameronin priateľ musel de-facto vykazovať odpor voči Jackovi Pallasovi.
„Ešte dôležitejšie je, aké to bolo vidieť ho po tak dlhej dobe“ opýtala sa Amy.
„Mali sme obchodné sarkastické hlášky  a urážky po celú dobu. Bolo to pekné ,  takto sa doberať.“
„Ale je stále rovnako sexy?“ Amy a Collin si vymenili pohľady „No, jeden z nás sa musel opýtať.“
„To je trochu irelevantné, nemyslíš?“ Cameron sa podarilo spraviť chladný a pohŕdavý pohľad, keď sa napila z jej vína. Potom príliš rýchlo prehltla, skoro sa udusila a kašľala zatiaľ čo lapala po vzduchu.
Amy sa usmiala „Beriem to ako áno“
Cameron si utierala oči vreckovkou a obrátila sa pre pomoc ku Collinovi.
„Nepozeraj sa na mňa – ja som mimo tohto,“ povedal.
„Chcela by som vám obom pripomenúť, ako ma ten blbec strápnil v národnej televízii.“
„Nie, ten blbec strápnil seba v národnej televízii“ povedala Amy.
Cameron smrkla čiastočne tým bola upokojená. „A aby som tiež zdôraznila, že kvôli nemu prakticky každý agent FBI v oblasti Chicaga niesol zášť proti mne za posledné tri roky. Čo urobilo veci veľmi zábavné vzhľadom k tomu, že pracujem s FBI takmer každý deň.“
„Nemusíš ho znova vidieť, či?“ opýtal sa Collin.
„Ak existuje Boh, tak nie.“ Cameron začala o tom premýšľať vážnejšie. „Ja neviem, možno, keď tam budú nejaké nadväzujúce otázky, ktoré sa budú potrebovať  opýtať. Ale poviem vám toto: keď uvidím znova Jacka Pallasa, tak to bude vtedy, keď sa ja rozhodnem. Mohol ma odchytiť a strážiť predchádzajúcu noc, ale druhý krát budem pripravená. A aspoň budem primerane oblečená na túto príležitosť.“
„Čo bolo zlé na tom, ako si bola oblečená?“ opýtala sa Amy.
„Mala som na sebe nohavice z jogy a cvičky,“ Cameron sa posmievala „To som  mohla byť rovno nahá.“
„Určite by to bolo omnoho zaujímavejšie na výsluchu.“
Collin sa posadil na stoličku, bolo to tak povýšenecké „Vy a vaše vysoké podpätky. Máš šťastie, že ste neboli ešte v spodnej bielizni. Čo by si preferovala to alebo vysoké podpätky?“
Cameron o tom premýšľala. „Mám nosiť vysoké podpätky v prípade spodnej bielizne?“
„To mala byť rečnícka otázka. Máte problém,“ uviedol Collin.
Cameron sa usmiala. „Takže som rada  vertikálne vyššia.... Som päť stôp vysoká a trojpalcové podpätky  mi  dávajú väčší pocit voľnosti. “

Amy ospravedlňujúco odchádzala, ako náhle skončila večera povedala, že musí vstávať skoro, pretože nasledujúce ráno sa má stretnúť s jej kvetinárom. Cameron a Collin zostali v reštaurácii na ďalšiu rundu, potom prešli päť blokov k nej domov.
Bol ostrý októbrový večer. Cameron si pritiahla plášť bližšie na ramenách a páse. „Nie som si istý, či Amy sa nervovo nezrúti, kým pripraví všetko na tú svadbu. Stále jej hovorím, že jej môžem viac pomôcť.“
„Vieš aká je – ona to plánovala už od jej piatich rokov,“ uviedol Collin „Keď už hovoríme o plánovaní čoskoro príde jej rozlúčková party - aká bude?“
„Jej sesternica hovorí, že potrebujeme striptéra,“ povedala Cameron, s odkazom na ďalšie dve družičky. „Ale Amy prakticky sa do krvi zaprisahala, že žiadny striptíz, žiadny odfláknutý závoj a absolútne žiadnu výbavu s penisom. Takže budeme robiť degustáciu vín a dezertov u mňa doma a potom pôjdeme do baru. Dúfam, že sa jej to bude páčiť. Ak ma vystrelí ako družičku, budete ma musieť vykopnúť z tejto práce, vieš.“
Collin prehodil ruku okolo jej ramien. „Ani za milión rokov, cica.“
Cameron sa usmiala a oprela sa o neho, pričom získala väčší komfort z pevnosti jeho hrudi. Na druhej strane, Collin ju pritiahol pevnejšie na jeho hruď. „Vieš, že v reštaurácii to bola len sranda, však?“
„Ja viem.“
„Pretože sme mali o teba veľký strach.“
 „To viem tiež.“
Zastavili sa pred jej domom. Collin sa na ňu pozrel, mohla vidieť strach v jeho hnedých očiach. „Vážne, Cam - bola si očitým svedkom, počujúcim svedkom, či ako to nazývate, vraždy. A videla si vraha odchádzať. Neznášam ísť touto cestou, ale ... je tu nejaká možnosť, že on vie že si ho videla?“
Cameron sa sama seba pýtala túto otázku už niekoľko krát v priebehu posledných dvanástich hodín. „Bola som za dverami celú tú dobu. A aj keby ma počul alebo mal nejaké podozrenie. Pozerala som sa, neexistuje spôsob, ako by mohol poznať moju identitu, FBI a CPD držali moje meno v tajnosti.“
„Nie tak celkom - dobrú noc prajem, či?“
„To je mierne povedané.“
Collin naklonil hlavu smerom k domu. „Tak, potom... Chcela by si nejakú spoločnosť na dnešnú noc?“
Cameron o tom premýšľala. Po bizarných udalostiach v predošlú noc, myšlienka stráviť noc sama v tom veľkom dome nebola nijak zvlášť atraktívna. Ale vedela, že keby tam Collin zostal, boli by problémy.
„Vďaka za ponuku. Ale Richard si už myslí, že tráviš so mnou príliš veľa času. Budem v pohode sama.“
V Collinových očiach bol náznak emócií. „Aby som povedal pravdu, Richard a ja sme sa rozhodli si dať prestávku.“
Cameron bola v šoku. Vedela, že mali problémy – osobne ju obvinil Richard, vždy bol trochu arogantný a podivne nevďačný na Collina, ktorého polovica mužskej populácia v Chicagu prakticky uctievala – ale obaja boli spolu už tri roky a ona predpokladala, že veci fungujú.
„Kedy sa to stalo?“ spýtala sa. 
„Minulú noc. Hovoril, že zmenil názor ohľadom Amynej svadby. Použil toto, ako vždy cítil som sa nepríjemne ospravedlňujúco, ale naozaj on nechce obetovať celý víkend v Michigane.“ Collin zdôraznil tú poslednú časť s predstieraným zdesením. „Povedal som mu, že svadba je v peknom hoteli, ale poznáš ho – pokiaľ to nie je Four Seasons, tak si myslí, že je to hrubé. Každopádne sme  sa o tom hádali, potom sme sa hádali o iných veciach, a teraz .... noooo sme tu.“
„Myslíš si, že je nejaká šanca,  že to všetko prejde za pár dní? “ Spýtala sa Cameron jemne.
Collin pokrútil hlavou. „Ak toto nemôže pre mňa spraviť tak potom nie. On vie, čo pre mňa znamená tá svadba a myslím si, že to je ten problém. To všetko je súčasťou stupídnej súťaže medzi tebou a Amy. Takže si dnes v noci sťahuje  z bytu veci. Pravdepodobne v tomto momente.“ 
„Je mi to ľúto, zlatíčko,“ Cameron ho objala. „Takže si myslím, že skutočná otázka je: chceš nejakú spoločnosť dnes večer?“
„Áno.“ Collin jej otvoril bránu. „Ale musíš mi sľúbiť, že budem veľmi opitý.“
Cameron išla hore po schodoch. „Tak veľmi ako len chceš, ak mi sľúbiš, že mi spravíš raňajky v dopoludňajších hodinách.“
„Miláčik, ja ti vždy robím raňajky. Nemôžeš mi zohriať EGGO.“
„To bol čas.“ V ich poslednom ročníku a Collin ju nenechal žiť. „Hlúpa krabica,“ povedal jeden z dvoch dôvodov  „Ako môže tento hriankovač hriať, je pre mňa veľká záhada.“


V neoznačenom aute cez ulicu sedeli, dôstojník Phelps a Kamin sledovali ako pár zamieril ku schodom domu. „A toto bude posledné čo z nich dnes večer uvidíme. “ povedal dôstojník Kamin spokojne. Vložil sa späť do jeho SUN-TIMES ako Phelps naštartoval. „Bol tam za chvíľu, nie som si istý, či náš chlapec dostane zelený signál. Pozri, vyzerá to, že dom je teraz voľný, “ Phelps prižmúril oči a snažil sa získať lepší výhľad na dvojicu, keď vošli do domu. „Ste si istí Slonsky, čo ste povedal pozrite sa na to dievča.“
„Jo.“  
„Pretože ten chlap mi je povedomý. Hoci ho nemôžem zaradiť.“ Kamin pokrčil ramenami. „V tomto vám nemôžem pomôcť. Slonsky povedal, že aby sme jazdili okolo jej domu a uistili sa, že všetko vyzerá bezpečne. To je všetko, čo viem ja.“
„Možno by sme tu mali chvíľu sedieť, len aby sme mali istotu, že je všetko v poriadku.“ Nie tak celkom, mali za sebou niekoľko nebezpečných výziev a Kaminovi sa páčil dôvod: „Pracuješ pre mňa.“
Ďalších dvadsať minút ubehli v tichosti, jediný hluk bolo občasné šušťanie novín od Kamina. Čítal športovú časť, keď sa zastavil. „Pozri sa na to.“ Držal noviny, tak aby ich mohol Phelps vidieť.
„To je ten chlap, ktorého sme práve videli, nie?“
Phelps sa naklonil, potom sa oprel v sedadle vodiča a bol spokojný.
„Hovoril som vám, že mi je povedomý.“

ZA MESTOM, Jack bol vo svojej kancelárií, opäť počúval tlmené zvuky Davisovho kričania. Aspoň v tej dobe si bol istý, že hluk nemá nič spoločné s ním. Nie priamo, tak ako tak. On a Wilkins boli ďalší dvaja agenti v kancelárií, vzhľadom k tomu, že bolo skoro jedenásť hodín v sobotu večer. Sedieť v jednej zo stoličiek pred jeho stolom, Wilkins pokynul smerom k ich šéfovej kancelárie. „Takto to je vždy?“
„Zvykneš si,“ povedal Jack. Vlastne, nemyslel si, žeby Davisove občasné recidívy ho primäli cítiť sa ako keby bol späť v armáde, kde slúžil v rámci niekoľkých veliteľov, ktorí mali na tom svoj podiel. Rovnako ako jeho bývalí velitelia, Davis bol skoro priamy ako strelec – a verný ako peklo na agentov v jeho kancelárii. Bojoval tak ťažko, aby bol prevelený späť do kancelárie v Chicagu, ako náhle sa otvorila táto pozícia.
O niekoľko minút neskôr rozruch utíchol a Davisove dvere sa rozleteli. Vystrčil hlavu a pozrel von. „Pallas, Wilkins – poďte.“
Sadli si do sedadiel v Davisovej kancelárii, na ktorých sa Jack cítil vždy divne, nebude o moc väčší ako zvyšok agentov, čo boli pridelený. Usúdil, že predsedníctvo mohlo aspoň zmeniť chlapov výhľad na niečo zaujímavejšie, než parkovaciu budovu za všetky tie kecy, ktorými sa musel zaoberať ako zvláštny agent v obvinení. Potom znova, pretože vedel, že Davis ho výslovne požiadal, aby úrad sledoval všetky príchody a odchody. Rozhodne nebolo veľa takých, čo by mu prešmykli.
„Mal som telefonát s jedným z advokátov senátora Hodgesa,“ Davis začal. „Požadujú, aby boli informovaný o prípadných zmenách a všetkých súvislostiach nášho vyšetrovania.“
„Čo ste mu povedali?“ Spýtal sa Wilkins.
„Že som starý muž. Mám tendenciu zabúdať veci. A ak niekto z tábora senátora Hodgesa mi znovu zavolá dnes večer, možno som len tak náhodou zabudol na sľub, ale tak ďaleko...“ Davis ukázal na tichý telefón na stole. „A teraz – poďme vymyslieť, ako zvládneme tento neporiadok.“ Pozrel sa na Jacka „Čo sa deje s vyšetrovaním CPD?“
„Náš kontakt je detektív Ted Slonsky, dvadsať rokov zamestnaný, posledných desať na vraždách. Podľa neho, video, ktoré našli v hotelovej izbe patrí obeti a senátorovi Hodgesovi. Našli stopy spermií na posteli a na hornej časti stola a toaletnom stolíku, bolo tam niekoľko použitých kondómov v odpadkoch v kúpeľni. Všetko od rovnakého človeka“
„Aspoň vieme, že senátor Hodges praktizuje bezpečný sex, keď podvádza svoju ženu“ povedal Davis. „Ešte niečo?“
„Na oboch zápästiach obete boli modriny, pravdepodobne spôsobené vrahom, zatiaľ čo jej priviazal ruky ju dusil.“
„Žiadna stopa krvi? Vlasov? Vlákien z oblečenia?“
„Žiadne stopy krvi. Čakáme, čo budeme počuť z laboratória na všetko ostatné ,“ povedal mu Jack. „Nemali sme moc šťastia s hotelovou bezpečnosťou. Nemajú žiadne kamery na prízemí alebo na schodisku. Hoci ich majú v hale, v garáži a ďalších verejných priestoroch hotela, nie je ani stopy po našom chlapovi na ktoromkoľvek zábere. Čo znamená, že sme tak ďaleko ako nám dala  vyhlásenie pani  Lyndeová a je to náš jediný dôkaz, že tento tajomný druhý muž existuje. “
Jack videl ako sa Davisovi zdvihlo obočie pri zmienke mena Cameron, ale jeho šéf sa zdržal komentára. Aspoň zatiaľ.
„Je v poriadku, kde sa nachádzame,“ povedal Davis. „Oficiálne, úrad má právomoc iba na podozrivých z aspektov vydierania tohto vyšetrovania. Neoficiálne však máme amerického senátora, ktorý má sex  na páske s prostitútkou, ktorú len o chvíľu neskôr dostihne smrť v tejto hotelovej izbe – neexistuje spôsob ako sme na tom. Myslíte si, že bude problém s detektívom Slonskym?“
„To nie je pravdebodobné. Zdalo sa mi, že sa mu uľavilo, že majú našu pomoc vo svetle účasti senátora,“ povedal Jack.
Davis poznamenal „Dobre. Teórie?“
Jack sa odmlčal a nechal Wilkinsa chytiť sa za čelo.
Wilkins sa posadil do kresla. „V súčasnej dobe pracujeme na dvoch teóriách, ak vychádzame z predpokladu, že obeť Mandy Robards, bola zapojená do plánu na vydieranie senátora .“
„Máme základ pre tento predpoklad?“ opýtal sa Davis.
„Video kazeta bola nájdená v jej kabelke. Na páske, je ten kto vypol kameru potom, čo senátor odišiel. Takže, ak urobila pásku pre neho ako jeden z prvých vianočných darčekov, myslím, že je bezpečné povedať, že mala zločinecké motívy.“
Davis sa pozrel na Jacka so zmäteným úsmevom. „Zločinecké. To je to, čo dostaneme za to, keď si najmeme chlapca z Yale.“ 
"Stratil ste počestnosť už skôr.  A zostali ste zamĺknutý a mračiaci sa," povedal Jack.
„Čo mračiaci?“
„Zrejme.“
Wilkins ukázal. „Teraz to bol vtip.“ Obrátil sa na Davisa. „Počuli ste, že?“
Davis mu neodpovedal, keď otočil stoličku a niečo napísal do svojho počítača.
„Pozrieme sa, čo hovorí Google... Ach – tu je to: mračiac sa temne, ukazujúc napätú zlú náladu.“ 
Davis sa otočil naspäť, s kývnutím na Wilkinsa. „Vieš, myslím Merriam-Webster je tu v poriadku, Jack- mračil sa ako ty.“ Potom sa obrátil na Wilkinsa. „A áno to bol vtip. Zvyčajne trvá presne asi rok určiť agentov Pallasov malý vpád humoru, ale vy ste sa do toho dostali. “
O tomto čase sa Jack snažil spomenúť, prečo sakra bol taký dychtivý dostať sa späť do Chicaga. Aspoň v Nebraske mohol človek v pokoji dumať. „Možno by sme sa mali vrátiť k našim teóriám,“ zavrčal.
„Práve preto, naša prvá teória je, že dievča nastavilo vydieranie. Možno pracovala aj s niekým iným, možno nie – a niekto spojený so senátorom to zistil a zabil ju, aby sa nedostali  záležitosti na verejnosť, “ hovoril Wilkins.
„Ale oni by nenechali videokazetu na mieste, “ poznamenal Davis.
„Možno vlastne nevedeli, že páska bola v miestnosti. Alebo možno, že oni potom  spanikárili zabili to dievča, alebo možno sa niečoho zľakli, ako počuli pani Lyndeovú volať ochranku do vedľajšej izby.“
Davis sa hral s jeho perom, ohľadom tohto. „A druhá teória?“
„Naša druhá teória je, že celá vec bola nahraná a niekto zabil to dievča lebo chcel  obviniť senátora za vraždu. Nepočítali, že tam bola pani Lyndeová, ktorá videla ako skutočný vrah opúšťa hotelovú izbu. “
„Ak by sme rátali s týmito dvoma teóriami  pre tento moment, kto sa nachádza na našom zozname podozrivých?“ Spýtal sa Davis.
„Takmer každý, kto mal rád alebo nenávidel senátora Hodgesa,“ povedal Wilkins.
„To rád počujem, že sme to zúžili.“ Davis sa oprel o operadlo stoličky, uvažoval nahlas. „Čo urobíme s faktom, že Hodges bol nedávno vymenovaný za predsedu výboru pre bankovníctvo?“
„Je to uhol, ktorým sa pozeráme,“ povedal Jack. „Čo mi vadí sú rozpory: miesto činu je čisté – nezanechal  žiadny fyzický dôkaz, čo naznačuje profesionála, niekoho, kto vie, čo robí, alebo aspoň o tom premýšľal. Ale vražda sama o sebe je amatérska. Hnev. Dusenie je oveľa viac osobné ako guľka do hlavy. Niečo tu nesedí. Myslím, že našim prvým krokom je hovoriť s Hodgesovými ľuďmi a zistiť kto vedel, že má pomer. “
„Nie som si istý, že senátor Hodges bude nadšený touto myšlienkou. Či jeho zástupcovia,“ povedal Davis.
„Možno, keby sme dali jasne najavo, že senátorove pokračovanie v spolupráci je len jediná vec, ktorá ho drží, aby nebol zatknutý za vraždu prostitútky, ktorá ho k tomu privedie,“ povedal Jack.
„Tak dobre – dajte mi vedieť, keď budete potrebovať spustiť vyšetrovanie s Hodgesovými právnikmi. Posledná vec – čo sa stalo s vaším svedkom. Znie to akoby senátor zachytil prestávku s pani Lyndeovou v izbe vedľa neho.“
„Pre začiatok. Len veľmi málo ľudí, ktorí nepatria do tejto miestnosti vedia, že existuje svedok,“ povedal Wilkins.
„Udržali sme to v tichosti pre túto chvíľu. Ako ústretový krok, detektív Slonsky poslal komando, aby dnes večer jazdilo okolo jej domu, aj keď policajti nedostali žiadne konkrétne informácie o prípade. Zavolali len pred pár minútami a hlásili, že pani Lyndeová sa vrátila do domu s mužským spoločníkom, a že všetko vypadalo v bezpečí.“
„Máme dôvod sa domnievať, že pani Lyndeová je v nebezpečenstve?“ Spýtal sa Davis.
„Nebude to dlho trvať, kým je jej identita dôverná,“ vyhlásil Wilkins
Davis videl Jacka váhať. „Máte iný názor, Jack?“
„Nepáči sa mi myšlienka nášho kľúčového svedka v oblasti bezpečnosti, aby bola závislá na našej viere, že každý bude udržiavať jej totožnosť v tajnosti. Sa mi to javí ako zbytočné riziko.“
Davis prikývol. „Súhlasím. A vzhľadom  k tomu, dávať  pani Lyndeovú do postoja,  nerád by som chyboval v stránke jej bezpečnosti. Politicky by to bola nočná mora, keby sa niečo stalo s asistentkou právnika americkej prokuratúry v súčasti  vyšetrovania FBI.“ 
„Vytvoríme ochranný dohľad,“ povedal Jack. „Môžeme to koordinovať s CPD.“
„Dobre.“ Davis súhlasil. „Chcem od vás dvoch tiež dvakrát denné hlásenie. A mám ešte dva telefonáty naplánované na pondelok ráno k aktualizácii riaditeľa na vyšetrovanie. Očakávam, že budete obaja prítomný, a teraz Wilkins ak vám to nevadí. Chcel by som hovoriť osamote s agentom Pallasom  “
Jack tým nebol prekvapený. Mal divný pocit, že sa rysuje prednáška na obzor od vtedy, čo prišlo Cameronino meno.
Davis počkal, až Wilkins zavrel za sebou dvere. „Mal by som mať obavy, Jack?“
„Nie.“
Davis sledoval Jacka s ostrými sivými očami. „Chápem to tak, že pani Lyndeová bola veľmi ochotná spolupracovať v tomto prešetrovaní.“
„Bola.“
„Očakávam, že sa nám to oplatí.“
„Samozrejme.“
Bol tam okamih ticha a Jack vedel, že Davis bol napätý s jeho čeľusťami a napätie, ktoré zišlo cez jeho telo vo vlnách.
„Nesnažím sa tu byť sprostý ,“ povedal Davis, vľúdne. „Ak to bude pre vás problém pracovať s ňou...“
„Nebude žiadny problém,“ Jack sa pozrel šéfovi priamo do očí. Cameron Lydeová mohla byť jeho problémom  raz, ale táto chyba sa nebude opakovať.  „Je to ďalší prípad, a ja s ňou budem zaobchádzať ako s každým iným.“
„Pani Lyndeová by mala byť informovaná o ochrannom dohľade. Rád by som, aby sa s tým cítila komfortne.  Bude to brať ako narušenie.“
„Nie je problém. Porozprávam sa s ňou o tom hneď zajtra.“ Po chvíli  štúdovania  Jacka sa Davis zdal byť spokojný. „To je dobré. Hotovo.“ Ukázal smerom k Wilkinsovej kancelárii.
„A teraz mi povedz ako je na tom ten chlapec.“

3 komentáře: